Lipsanoteca de la Catedral de Santa Maria

Lipsanoteca tallada en fusta, en forma de petit sarcòfag, amb tapadora de doble vessant. Destaca la policromia amb motius ornamentals en forma de sanefa trenada i l’ús de colors ben contrastats, com el negre al contorn, el vermell i el groc.

Avui et presentem aquest cendrer d’època medieval que forma part del mobiliari litúrgic de ferro i metall de la Catedral.

En destaca la representació dels peus en forma humana, un tipus de representació amb una llarga tradició en el mobiliari antic i medieval.

Al Museu conservem tota una col·lecció d’objectes utilitzats per a la litúrgia de llautó, bronze i ferro com bacines, hostiers, canelobres, campanes, aiguamans...

Que posa de manifest la importància de l’extracció, manipulació i comercialització del ferro al Pirineu fins al s.XIX.

📷 Idil·li Tàpia

#Cendrer  #MuseuCatedralSeudUrgell  #Catedral
Obrim la casella 2️⃣3️⃣ del calendari d'Advent:

Saps on vam trobar l’ara d’altar de la Catedral?

L’any 1996 s’estaven duent a terme unes excavacions al claustre i mirant la galeria est del segle XVII es va trobar partida per la meitat una ara d’altar paleocristiana de marbre.

#CalendaridAdvent  #Advent  #MuseuCatedralSeudUrgell  #Ara  #Paleocristiana